Myafwa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hans en Margreet - WaarBenJij.nu Myafwa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hans en Margreet - WaarBenJij.nu

Myafwa

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Hans en Margreet

02 Oktober 2012 | Kenia, Kisumu

Vandaag zouden we in een nieuwe dyspensary kunnen werken, zoals beloofd.Maar op z'n Keniaans "volgende week" klaar.
Dus nog een keer met behulp van doek en touwen kamertjes gemaakt.
Privicy nihiel.
2 bijzondere patienten, een jongen met een abces in z;n voet, wat gedraineerd moest worden. Drain is randje van handschoen geworden.
Mooi stukje samenwerking van Hans en Stanley. Donderdag controle.
Stanley had een babytje van 6 maanden met een gewicht van 1 maand! Ondervoeding dus. Moeder was net zo mager, ga f het meisje de borst (theezakje) Dit meisje krijgt nu speciale aanvullende van Rotary Aalten Wisch.
Voor moeder neem ik zelf eten mee a.s donderdag want wat heeft het kind eraan als zij overleeft en haar moeder niet?
Verder nog een 80 jarige vrouw gezien door haar dochter gebracht werd, ze woog 26 kilo. Dat is bijna even veel als de koffer die we extra mee mochten nemen.
De jongens van de school t.o de Mundika dispensary waren zo blij met de voetbal die we voor ze gekocht hadden in Busia dat het gejuich pijn deed aan onze oren. Aangezien we elke ochtend om 5/6 uur gewekt worden door de haan van Protus gaan we vroeg naar bed.
Welterusten, Hans en Margreet

• 02 Oktober 2012 - 21:44

Christi Maan:

Alweer een bericht van jullie, dank je Margreet!Mooi werk wordt daar in het verre Kenia door jullie verricht!Fantastisch om jullie belevenissen en goede werk te mogen volgen!Christi

• 03 Oktober 2012 - 00:54

Joanne:

Lieve mam,
    Klinkt fantastisch interessant!
    Werk jij ook in de kliniek?

Veel liefs,
    Joanne

• 03 Oktober 2012 - 10:10

Stefanie Krause:

Stom genoeg heb ik jullie vandaag pas op waarbeniji.nu kunnen vinden. Maar zo had ik het genoegen heel veel in een keer te mogen lezen.
    Ben al benieuwd naar het volgende verslag.
    Sterkte met het zware werk! Ik heb alle respekt voor jullie inzet!

• 03 Oktober 2012 - 13:42

Ewald En Ada Wormskamp:

Fijn om jullie verslagen te lezen ,veel respect voor jullie inzet ,hou vol en succes .
    Heel veel groeten ,
    Ada en Ewald

• 03 Oktober 2012 - 13:42

Ewald En Ada Wormskamp:

Heel veel groeten ,
    Ada en Ewald

• 03 Oktober 2012 - 23:44

Cees En Tineke:

Net als Stefanie nu pas de verslagen goed kunnen lezen. Kunnen nu dus up to date bij blijven. Hebben ook nu pas wat overgemaakt op jullie rekening om iets voor daar te kunnen kopen. Een druppel op een gloeiende plaat en niet in verhouding met wat jullie daar natuurlijk doen. Heel veel succes en wij zien uit naar het volgende verslag.

• 04 Oktober 2012 - 08:41

Vincenth En Miriam:

Hallo Hans en Margreet,

erg leuk en interessant om jullie ervaringen te lezen, alhoewe niet altijdl leuk... Petje af voor het werk wat jullie verzetten wat mooi dat jullie op deze wijze zoveel mensen kunnen helpen. Hoop dat jullie tussendoor ook nog tijd hebben om te ontspannen, wat jullie de eerste week al gedaan hebben naar wat we gelezen hebben.

hartelijke groet, we blijven volgers.
    Vincenth en Miriaam

• 04 Oktober 2012 - 13:54

Otto Heinen:

Een regenachtige dag in Holland. Mooie gelegenheid om even te gluren naar wat jullie aan het doen zijn. In ieder geval nuttiger werk dan waar ik nu mee bezig ben. Probeer echter ook het nodige van Kenia te zien. Zo'n kans krijg je niet zo vaak en dan nog wel zo dicht bij de mensen. Geweldig!!!
    Hartelijke groet,
    Otto

• 05 Oktober 2012 - 15:50

Bert:

Dag Hans en Margreet,

Je woont kennelijk in of bij Kisumu.
    Als je in een week end of met bezoek rond toert kom dan langs in Sondu (halverwege Kisii)
    We hebben daar een lodge Maraboi Estate.
    zie ook www.pink-ltd.com
    Ook een prima plek voor familie of vrienden die komen bezoeken.

Groeten, bert en marijke.

Wij zijn er zelf weer van 13 januari, maar de lodge werkt gewoon.
    Allemaal jongelui die weinig of geen familie meer hebben.

• 05 Oktober 2012 - 18:57

Marieke:

Poeh, wat werken jullie hard daar, goed zeg! Heb jij al wat kinderen kunnen helpen Margreet of ben je vliegende keep voor papa? Wel heftig hoor. Wat is jullie adres nu precies, dan kan ik ook eens een kaartje sturen net als jullie altijd naar Australië deden :)
    x

Lieve Margreet en Hans
    Genieten heel erg van jullie brieven; ze doen ons denken aan onze dagen in de bush-bush