Vervolg kilifi - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Hans en Margreet - WaarBenJij.nu Vervolg kilifi - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Hans en Margreet - WaarBenJij.nu

Vervolg kilifi

Blijf op de hoogte en volg Hans en Margreet

03 April 2015 | Kenia, Kilifi

De tweede week alweer voorbij, vandaag vrije dag, Goede Vrijdag.
Als alles doorgaat ga ik straks snorkelen onder leiding van een Belgisch duik- en snorkel instructeur, Rita
Deze week een paar keer "uit eten" geweest in de stad, met Cockie, die hier al jaren woont.
Dat eten is een belevenis op zich, je zit in een stalletje langs de altijd drukke weg, op de achtergrond de tv keihard aan,
Krijg iets ondefinieerbaars op je bord en wordt geachte het met je vingers/ handen op te eten.
Met een sapje erbij ben je dan zo'n 6 euro kwijt, voor z'n tweeën.
Zo kan ik nog eens trakteren!
Omdat ik veel vrije tijd heb lees en zwem ik veel, dwz hang veel rond het zwembad van de buren, waar het water net zo warm is als thuis een bad nemen.
'S avonds om een uur of 5 drink ik met Calistus, mijn chauffeur, steun en toeverlaat graag een Tusker, biertje dus.
Woensdags zijn we altijd ver van huis, over een zeer slechte "weg".daar heb je echt de landcruiser voor nodig.
Toen we naar huis gingen sprak een verpleegster ons aan, er was een heel ziek kindje dat naar het ziekenhuis in Kilifi moest.
Moeder, baby en een andere dame gingen achterin zitten.
De baby huilde eerst normaal, maar ging gaandeweg steeds meer kreunen, niet zo'n best teken.
Maar hoe Calistus ook zijn best sneller dan normaal konden we niet rijden, bovendien doet de claxon het niet van deze jeep.
Het lijkt triviaal, maar is van levensbelang hier.
Calistus rijdt liever in een auto zonder verlichting, dan zonder claxon
Er rijdt hier nl alles op weg, dat je in Nederland niet verwacht : fietsen volgeladen met bossen stro of hout, ruim uitstekend, prikkie pikies, vol geladen met 3 of 4 passagiers( bromfietsen!), koeien en geiten op de weg, en dat alles gaat pas opzij als er eerst flink getoeterd wordt.
Uiteindelijk hebben we het zienhuis gehaald en moeder en kind afgeleverd op de Eerste Hulp.
Je ziet, het is hier nooit saai.
Er blijkt ook een airstrip vlakbij dit huis te liggen, vandaag al een paar keer iets heel laag horen en zien overvliegen , moet er toch eens gaan kijken.
Mijn vliegbehoefte gaat echt kriebelen.
Verder is het erg onrustig in het noorden van Kenia, met die gijzeling in Garissa, maar dat is hier 1000 km vandaan!
En Nederland heeft nog geen negatief reisadvies voor de omgeving hier afgegeven, dus kan ik nog 2 weken genieten van Kenia!

• 03 April 2015 - 11:32

Helma Nijssen:

hoi Hans,
    Wat een prachtige verhalen weer van je … en ja op die catamaran …. daaaaar wil ik ook wel op zitten! hier een kille pasen, en als alles meezit ga ik 2e paasdag zeilen, terwijl Hankees zich vermaakt op het familie-hockey-toernooi… Altijd weer een feest. Als we hier uit eten gaan, en dan maken we het echt niet te bont, tellen we al gauw 60 euro neer met zijn 2tjes … het 10-voudige van wat jij betaalde voor je hand-hapje! EN het is natuurlijk veel avontuurlijker. We wensen je gezellige aanloop, een heerlijke snorkel-ervaring en veel plezier. We volgen je graag nog een poosje … hartelijke groet uit Bennekom, Helma

• 03 April 2015 - 12:13

Wim Ros:

Ha Hans,

Jij vliegt daar van het ene naar het andere uiterste. Eerst gezellig eten en dan een race tegen de klok.
    Hoe is het met de baby afgelopen nadat die afgeleverd was op de eerste hulp?

We hebben met afschuw de gebeurtenissen op de universiteit van Garissa gevolgd. Onbeschrijflijk wat een verdriet deze vier terroristen hebben aangericht.

Ik begrijp dat je vliegersbloed sneller gaat stromen als je naast de airstrip staat. Je zal toch nog 2 weken moeten wachten.

Sterkte en veel succes,

Wim

• 06 April 2015 - 11:32

Willem En Iet Nieuwenhuijs:

Lieve Margreet en Hans
    Na wat moeizame omzwervingen op internet, hebben we toch je verslag kunnen lezen.
    We volgen met aandacht jullie belevenissen; Nog iets met Pasen kunnen doen?
    Kom wel heelhuids terug hou je haaks
    liefs van Willem en Iet